Spänningsproblem
Spänningsproblem
Hej
Håller på med ett projekt.
När jag driver det hela med batteri fungerar det bra men när jag använder någon form av nätdriven transformator så får jag en massa bitfel i rs232 överföringen till datorn. Så av någon anledning får jag med någon störning. Någon som har någon teori om vad man skulle kunna göra för att lösa det?
Tack
/Björn
Håller på med ett projekt.
När jag driver det hela med batteri fungerar det bra men när jag använder någon form av nätdriven transformator så får jag en massa bitfel i rs232 överföringen till datorn. Så av någon anledning får jag med någon störning. Någon som har någon teori om vad man skulle kunna göra för att lösa det?
Tack
/Björn
Spänningsproblem :-)
Kunde inte låta bli.
Någon som har någon teori om vad man skulle kunna göra för att lösa det?
Dra av en rökare så släpper det
helvågslikriktning / filter blir svaret låter som du kör halvvågslikriktning
Lägg en "bammsekondensator" på utlinan.
Någon som har någon teori om vad man skulle kunna göra för att lösa det?
Dra av en rökare så släpper det

helvågslikriktning / filter blir svaret låter som du kör halvvågslikriktning
Lägg en "bammsekondensator" på utlinan.
Jo då, den har både likriktare och spänningsstabilisering. Har även prövat med ett nätag till en dator med samma resultat.
Har tidigare byggt en prototyp av denna kretsen på ett experimentkort där det fungerar klockrent även om man driver den via en transformator som i sin tur drivs via elnätet.
/Björn
Har tidigare byggt en prototyp av denna kretsen på ett experimentkort där det fungerar klockrent även om man driver den via en transformator som i sin tur drivs via elnätet.
/Björn