Sen för det andra, Lycka till. Det finns ju bilsteg, men tanken på att driva det med ett 9-voltbatteri... erhhm,.. hallo??
om du vill ha tips på lite slutsteg så kan det väl ordnas... men då komemr du få ha ett blyacc på cykeln samt får du räkna med att få lägga ut ett antal tusen. Om du vill ha ett bra.
Däremot, vill du ha en liten förstärkare, som driver ett par datorhögtalare t.ex... det är lite mer rimligt. Men samma sak där. SÖK.
Sen för det andra, Lycka till. Det finns ju bilsteg, men tanken på att driva det med ett 9-voltbatteri... erhhm,.. hallo??
om du vill ha tips på lite slutsteg så kan det väl ordnas... men då komemr du få ha ett blyacc på cykeln samt får du räkna med att få lägga ut ett antal tusen. Om du vill ha ett bra.
Däremot, vill du ha en liten förstärkare, som driver ett par datorhögtalare t.ex... det är lite mer rimligt. Men samma sak där. SÖK.
men förlåt att man inte är så skillad då och jo jag sökte men hittade inga enkla!
Ett 9-voltbatteri är tyvärr lite för klent för att driva en förstärkare, en ide kan ju vara att köpa till exempel biltems billigaste blyack (59,90) och knåpa ihop ett litet steg med hjälp av t.ex. TDA2003 (kolla elfa/kjell)
- Det är nog det enklaste jag kan komma på om du vill bygga själv, du kan nog komma undan med ett par hundringar.
Med en Klass-A-förstärkare (t.ex min som Rehnmaak länkade till) räcker ett 9V-batteri i knappt 12 timmar. Jag förbrukade 3st batterier bara under testerna. Även med "bättre" förstärkare tar batteriet slut ganska fort tyvärr. Tråkigt men sant.
Hur högt vill du kunna spela förresten?
En lös tanke: Man kunde kanske använda laddningsbara batterier som laddas upp av en eller flera generatorer/dynamo. Det behövs lite reglering och de ger inte så jättemycket ström, men det kanske kan fungera om inte förstärkaren äter så mycket ström.
En (eller två åom du ville ha stereo) LM386-4. Använd hårdmembranhögtalare (exempelvis http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl? ... k=9726.htm ) bygg in högtalaren i en tät låda med volym på ungefär 1dl så kommer det att fungera bra.