Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 18.39 2019-10-16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 13.19 2019-05-19 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 17.06 2017-04-15
Inlägg: 902
Ort: Malmö
Hej,
Jag ska fräsa lite mässing, 3 mm, verkar rätt hård.
Vilken hastighet, feed och plunge ska jag välja?
Jag har tre frässtål att välja mellan:
Bilaga:
fräsarna.jpg

Det jag ska fräsa är detta:
Översta biten är bara en utfräsning, borrhålen fixar jag sen.
Andra biten är dubbelfräsning, dvs, jag ska fräsa ut ovalen.
Sista biten är med hål i.
Bilaga:
mässing-fräsa.jpg


Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.06 2019-05-20 

Blev medlem: 10.01 2015-09-03
Inlägg: 22
www.fswizard.com har en mycket bra feed and speed kalkylator med en hyfsat stor materialdatabas. Rekommenderas.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 07.28 2019-05-20 
Användarvisningsbild

Blev medlem: 21.16 2009-02-22
Inlägg: 17365
Ort: Säter
Se till att sätta fast bitarna ordentligt bara.
De får inte fladdra det minsta när man fräser.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: 11.56 2019-05-20 
Tidigare citizendildo
Användarvisningsbild

Blev medlem: 15.09 2005-05-27
Inlägg: 4469
Ort: Sjöbo, Skåne
Jag kör med dessa, single flute.
https://s.click.aliexpress.com/e/bWxnSzzO

24000rpm, ca 500mm/min. Ordentligt med kylning på! Kan säkert gå bra att köra med flerskäriga stål men jag föredrar dessa.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Coastcarpenter och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
   
Drivs av phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010