Först och främst vill jag få igång min nyinköpta USB-hårdisk. Det är en vanlig "USB Mass Storage" och lite googling säger att det bör fungera i Windows Mobile 5.0 som jag kör. Dock händer det aldrig något när man pluggar in den. MP3-spelaren dyker upp direkt och att USB-hårdisken fungerar perfekt på en vanlig dator. Har även provat en drivrutin från DeJe, men inte ens då ville det fungera. Kan tilläggas att USB-hårdisken har en inbyggd USB-hub, men det borde väl inte påverka?
Sen vore det perfekt att få igång musen också. Man vill ju kunna lira typ Sim City 2000, Quake och liknande. Då är det ju en klar fördel om man har en mus. Har provat både HID-klassen och MPointer från DeJe. Ingen framgång.
Det vore guld värt om det fanns något enkelt scriptspråk. Till exempel skulle jag vilka göra ett databasprogram anpassat efter mina behov. Det ska bli en form av wantlist/inköpslista. Och då en ganska avancerad, den ska vara helt komplett och man ska kunna ha olika kategorier och grejer. På en PC hade man ju till exempel kunnat sparka igång Apache+PHP+MySQL och knackat ihop en websida. Finns det något liknande man kan göra på en PocketPC? Känns ju lite overkill att hålla på greja med C++/C# eller liknande. Grafisk programmering i C++ gillar jag inte och C# finns det inte en chans i världen att jag skulle komma i närheten av. Visual Basic kanske? Har pillat lite med det förut, så man har ju lite koll på hur det fungerar iaf. Jag gillar egentligen inte det, men ibland får man ju kompromissa lite. Dessutom är det ju bara jag som ska använda programmen.
En annan grej som jag saknar är något vettigt program för att spela upp och indexera musik. Kommer ju ha en hel hårdisk full med musik med om föregående punker går som de ska. Då vill man ju kunna kategorisera in musiken och kanske sätta någon form av ranking på dom, så man kan filtrera bort allt skräp. Sen vore det guld om programmet även klarade FLAC och SID

En ny SID-spelare som grejar ZIP-filer eller liknande vore inte heller helt fel. Jag vill nämligen ha hela HVSC på minneskortet. Tyvärr har jag bara 1GB så det räcker inte till. Klusterstorleken är helt åt helvette så det blir typ 500MB+ istället för 100MB. Och man vill ju få plats med andra saker också.
(EDIT: Problemet löst)
Något som också vore helt underbart var om någon kände till något javaprogram för mobilen (K750i) som gör att man kan komma åt GPRS via Bluetooth. För det är helt jävla sorligt vilka brutalt dåliga skitmobiler som tillverkas idag. Att man skulle kunna komma åt GPRS via Bluetooth trodde jag var en självklarhet, precis som att man skulle kunna bläddra i telefonboken under ett samtal... men nej då, utvecklingen har ju bara gått bakåt sedan 3310:an släpptes.

Sen kommer jag säkert på en massa fler grejer under de närmsta dagarna. Jäklar vad mycket man har att fixa innan man sticker iväg i 11 månader. Är visst mer än man tror.