Behöver hitta motsvarande relä till spabadet, Zettler az755-

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
zalsson

Behöver hitta motsvarande relä till spabadet, Zettler az755-

Inlägg av zalsson »

Behöver hjälpa brorsan med att hitta motsvarande relä Zettler AZ755-1A-24DE till hans spabad. Detta är inte riktigt är min hemmaplan, men har jag sökt på elfa och jämfört mot specen.
Hittar inte något som verkar motsvara och ev passa på kretskortet.
Någon vänlig själ som har lite bättre koll som kan hjälpa till.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Pucco

Re: Behöver hitta motsvarande relä till spabadet, Zettler az

Inlägg av Pucco »

Jag tycker att Elfa 137-20-257 verkar vara ekvivalent. https://www.elfa.se/Web/Downloads/02/32/03720232.pdf

Zettler-reläet har lite konstigheter i databladet. Features: Dielectric strength 5000 Vrms, men i General data: Dielectric strength 4000 Vrms.
20A på Zettler verkar bara vara godkänt enligt UL. För europeiska (tyska) TÜV så är det bara 16A som är godkänt.
zalsson

Inlägg av zalsson »

Men perfekt, får ta och testa med ett sådant! tusen tack
Nerre

Inlägg av Nerre »

Pucco skrev: Zettler-reläet har lite konstigheter i databladet. Features: Dielectric strength 5000 Vrms, men i General data: Dielectric strength 4000 Vrms.
Det där brukar handla om skillnader mellan vad tillverkaren specar och var det är testat för.

Jag skulle gissa att tillverkaren specar 5000 V, men det är bara provat för 4000 V (eftersom det är normalt den högsta provspänning som man behöver i normala tillämpningar, det räcker för förstärkt isolation för medicintekniska produkter, som oftast har de hårdaste kraven).

Relät är ju inte konstigt, enpoligt slutande bara.
Skriv svar