Modellen är wat283t8sn, köpte den på mellandagsrean så den har ju gått i hela 4 månader. Maskinen tömmer sig inte, misstänker pumpen. Lossade luckan framför pumpen och det satt inget i den, kände på impellern och det är ett magnetiskt motstånd när man roterar den. Gick fint o tömma maskinen på golvet med avtappningen som satt brevid "filtret" så då borde det va öppet mellan trumman och pumpen iaf? Vi är fem i hushållet så det är ju lite halvkritiskt och få den i bruk snabbast möjligt. Ska blåsa i avlopps slangen och se så det inte är tätt när jag kommer hem. Har ringt till bosch som hänvisade till en rep firma som inte svarar när man ringer.
Det är ju garanti kvar så det fixar sig säkert, nån som vet om det finns nåt annat som kan sätta felkod E018 utom pumpen som man kan kolla? Typ mjukvaru relaterat? Gjorde en hård reset innan jag drog på jobbet dvs drog ur kontakten

Manualen säger ju inte så mycket. Går det att fulköra maskinen om man tar loss filtret och låter vattnet rinna ut på golvet så pumpen inte behöver pumpa den till avloppet? Kan ju bocka en ränna på jobbet o köra med nån vecka tills firman kommer och lagar.
Mycke frågor och dåligt felsök från min sida men skiten stoppade 2300 igår, ångesten är total då den går 3ggr
Mitt andra alternativ är ju och bära upp den gamla maskinen jag sparade