Jag har lagt till en laddningskrets modell min KVD (Voltage Doubler).
Jag har nämligen bestämt mig för två moder:
1) Ren DC-drift dvs bara batteriet driver
2) Nät-stöttad DC-drift, dvs batteriet driver fortfarande men nätet stöttar och laddar.
Driftsituation 2 innebär mest att jag inte behöver reglera AC nästan alls ty batteriet utgör jättekondensator, detta är inte helt trivialt om man betänker att det annars ska gå en hel del ström över ett spänningsfall (tänker linjär regulator).
Min enda oro nu är att 400mA för 5V:en inte räcker.
Jag har precis kikat på Traco 5V/1,6A hos ELFA, dessa är inte jättedyra (typ 200 spänn) men dom är plötsligt mindre än dom jag så snällt fått av Oskar dvs dom är så små som DIL16 istället för dom DIL24 jag har fått, detta är ett litet problem för jag kan då inte börja med att testa med dom jag har och i efterhand upgradera för DIL-polerna är olika.
Så jag har bara två val:
3) Chansa att 5V/400mA räcker
2) Köpa ny 5V:are (1,6A).
Jag gillar dock att mina Traco är av typen DIL24 båda två och kan vira efter det, att blanda in andra kapselvarianter vore tråkigt speciellt som +/-12V:aren garanterat duger så då står jag kanske där i en situation där ena DC/DC är av typen DIL24 medans andra är av typen DIL16 (observera också att detta innebär olika bredder), och det småsuger

Vore dock så tråkigt att stupa på supplyet än en gång när jag bygger nåt mer avancerat.
MVH/Roger