Antenn till Boxer som ger bättre mottagning

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
flejmie

Antenn till Boxer som ger bättre mottagning

Inlägg av flejmie »

Behöver tips om var man kanske kan köpa eller hur man kan bygga en antenn som är bättre än den man får med i boxer paketet.

Antennen:
Bild

Problemet är att den inte har tillräckligt bra mottagning någonstans i vardagsrummet. Har testat att flytta runt den och justerat antennen i alla möjliga varianter.

Bilden brukar frysa ibland i några sekunder eller bli stora rutor samtidigt som ljudet hackar.

Har ingen möjlighet att använda en konventionell antenn utomhus pga av att vi bor i lägenhet. När jag tar med mig boxen ut på landet där vi har en vanlig Clas Olsson Antenn som vi hade för 1:an, 2:an och fyran och kopplar in den där så har jag bättre mottagning.. Trots massa träd och annat omkring.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Ingen centralantenn att koppla in dig på? Enligt bilden verkar väggarna vara av det stadigare slaget. Mycket betong med tillhörande armeringsjärn är en bra spärr mot radiovågor. Likaså villor med ytong/källare (talar av egen erfarenhet). Det skulle inte förvåna mig att du skulle lyckas bättre genom att hänga ut några meter kabel genom fönstret och använda som antenn.
Användarvisningsbild
DeVille
Kontakt:

Inlägg av DeVille »

Centralantenn fungerar inte till boxer mottagare vad jag vet iaf..
Helt säkert inte till Nokia 212T, det vet jag!!

Kanske med nåt filter av nåt slag, men det är inte mitt område riktigt.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Sätt upp ett par riktiga UHF- och VHF-antenner på taket. (De där med massa pinnar, och ser ut ungefär som torkställningar) Garanterat oslagbart.
Skriv svar