Komponent till klassisk batteriladdare
Komponent till klassisk batteriladdare
Har en klassisk -70-tals orange Hela bilbatteriladdare som jag skulle av nostalgi skäl vilja få igång igen.
Problemet är att det sitter en vad jag tror är automatsäkring av något slag på den som har gett upp.
Håller man den inne så fungerar laddaren normalt, men problemet är att den inte stannar inne. Låser alltså inte längre.
Har g..glat men hittar inte komponenten, och då fick jag idén att kolla med alla kloka här på forumet.
Den är märkt Hosiden BC501 AC125V 6.3A.
Om den inte går att få tag i längre, har ni något tips om möjlig ersättare?
Problemet är att det sitter en vad jag tror är automatsäkring av något slag på den som har gett upp.
Håller man den inne så fungerar laddaren normalt, men problemet är att den inte stannar inne. Låser alltså inte längre.
Har g..glat men hittar inte komponenten, och då fick jag idén att kolla med alla kloka här på forumet.
Den är märkt Hosiden BC501 AC125V 6.3A.
Om den inte går att få tag i längre, har ni något tips om möjlig ersättare?
Re: Komponent till klassisk batteriladdare
Nåt i stil med denna kanske ?
Det finns billigare om du kan gå ner till 6A.
Det finns billigare om du kan gå ner till 6A.
-
Ser den ut såhär?
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX342_.jpg
Eftersom den kärvar mekaniskt och inte krånglar elektriskt kan det mycket väl räcka med att spraya den.Jag har fått igång säkert ett 10-tal liknande automatsäkringar som har stått länge.
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SX342_.jpg
Eftersom den kärvar mekaniskt och inte krånglar elektriskt kan det mycket väl räcka med att spraya den.Jag har fått igång säkert ett 10-tal liknande automatsäkringar som har stått länge.
Du kan ju också byta ut den mot en säkringshållare för en flatstiftsäkring.
Eller göra en investering för livet, och köpa en elektronisk laddare med likvärdig styrka. Den kommer ladda batteriet fortare, och mer skonsamt.
Eller göra en investering för livet, och köpa en elektronisk laddare med likvärdig styrka. Den kommer ladda batteriet fortare, och mer skonsamt.
Här kommer den efterfrågade bilden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
den sorten fanns i länk ovan så det är enkelt att byta, eller ta någon annan säkring på 6.3A
finns ganska gott om dom
finns ganska gott om dom