När den jobbat klart så skulle man starta om datorn. När Windows startade igen så kom inloggningsrutan upp. Hm? Det hade jag disablat när jag installerade WinXP. Programmet och tv-mottagaren fungerade fint, men det fanns dubbla versioner av de flesta ikoner; en för svenska och en för engelska. Så skulle det inte vara enligt manualen. Installationsprogrammet körde visserligen en uppdatering från nätet som var på engelska, så det kanske berodde på det. Photoshop klagade på saknade drivrutiner när jag försökte importera en Tv-bild.
Tänkte därför göra en ominstallation. Avinstallerade och stoppade in cd-skivan. Eeeh? I "Den här datorn" saknades nu alla cd-enheter!! I Enhetshanteraren stod det utropstecken vid dem. Suck. Installerade om cd-enheterna och gick in på forumet för att varna för programmet. ..trodde jag.
BLUESCREEN!

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0xxxxxxxA (0xBEC419A0, 0x00000002, 0x00000000, 0x804DBC95)
Jag har *aldrig* haft Bluescreen på den här datorn tidigare, och jag har ändå haft den i fyra år!
När jag väl lyckas starta datorn så skickas en rapport till Microsoft som meddelar:
Cause: Unknown device driver
Additional steps for you to take: Important: Please continue to send error reports so analysts at Microsoft can study and try to correct the problem as quickly as possible
Det står även att det är ett allvarligt fel och att de ska fortsätta undersöka vad det beror på.
Så: En stor varning till mjukvaran för Pinnacle TCTV 55e !!!
(Art.id PINPCTV55EUSB hos Datorbutiken om någon funderat köpa denna.)
Länk till hela felrapporten.