Det här är inget nytt projekt utan ett underprojekt till mitt transistortestarprojekt (KTT) som krånglar lite tråkigt mycket.
Eagle är lite roliga för dom vänder opamparna "fel" dvs med plus uppåt vilket jag missade när jag caddade min KTT så med andra ord har jag varit tvungen att "bonda" om min fyrdubbla OP i en komponentadapter för att det skall funka.
Samtidigt funkar det inte riktigt för jag har envisa 4MHz-oscillationer jag inte får bort.
Men med efter idogt testande råkade jag pilla ur OP ur adaptern för att sedan trycka dit den förskjuten så att hela matningen hamnade över ingångspinnar.
OP gick då sönder och nu måste jag löda om alla bondtrådar och klippa loss kretsen från komponetadaptern, och visst vore det trevligt om den OP jag mödosamt löder dit igen är HEL?
Jag har samlat på mig ett gäng komponenter från mina förråd vartefter jag testar saker men jag är naturligtvis inte helt säker på att dom är hela så jag drar mig för att lägga tillbaka dom i "lagret".
Med den här tingesten kan jag på ett enkelt och basalt sätt testa om OP är okej, iom seriemotstånd till minus-ingångarna har man sedan möjligheten att det dels inte spelar nån roll om ingångar för enskild OP är kortsluten dels kan man införa motkopplingsmotstånd för att till exempel testa offset.
Hade man inte alla seriemotstånd till minusingångarna så kan en enskild bränd ingång slå ut alla andra ingångar.
Samtidigt undrar jag vad man ska ha en quad-OP till där till exempel bara tre ampar funkar

MVH/Roger