Nu är det så att jag har ett litet kort jag tillverkat till att koppla mina ändlägesbrytare till mitt fräsprojekt men är inte alls nöjd
Tänkte då att jag tar kortet jag ritat upp i eagle och kör i nya maskinen som ett första test.
Men hur jag än gör hittar jag inte hur jag får ut mitt kort som typ vektorfil med alla banor och paddar så att jag kan dra in i mitt program där jag skapar koden, i mitt fall
Vectric Aspire. Hur gör jag?
Ett annat alternativ är att köra gerber filerna genom FlatCAM. Du kan ju få Eagle att exportera som SVG eller DXF också om det är vektorfiler du är ute efter.
Det går ju även att exportera ut eagle korten direkt till fusion 360. Tycker den funktionen funkar kanon! Så får man kortet visualiserat i 3d som bonus.
Jag kör med PCB-gcode, det är mycket smidigt och inte allt för många grejer som behöver ställas in. Har gjort ner till 10 mil traces med min Boris-maskin.
jockwe skrev:Det går ju även att exportera ut eagle korten direkt till fusion 360. Tycker den funktionen funkar kanon! Så får man kortet visualiserat i 3d som bonus.
Hur gör du sen för att fräsa banorna?
Jag har inte lyckats.
Så jag gjorde, i ena fallet gnällde flatcam på att det inte var en giltig excellion fil och i det andra blev det småååååååå hål som var i en helt egen skala jämfört med kortet