Experimentkort för ytmonterat?
Experimentkort för ytmonterat?
Skulle vilja ha tag i experimentkort för ytmonterade komponenter, där man typ kan löda fast en QFN-20 eller -16 och sen kunna koppla in lite andra komponenter för att prova nånting eller mäta på kretsen.
Är det nån stapelvara nånstans?
Är det nån stapelvara nånstans?
Re: Experimentkort för ytmonterat?
Jag gillar ju att använda dessa..
https://www.digikey.com/catalog/en/part ... ters/60906
(Finns från många tillverkare, inklusive kineser på ebay..)
Sen sätter man ner den i ett breadboard bara.
https://www.digikey.com/catalog/en/part ... ters/60906
(Finns från många tillverkare, inklusive kineser på ebay..)
Sen sätter man ner den i ett breadboard bara.
- SeniorLemuren
Samma kort finns ju att köpa fraktfritt från Kinesiska lev. (Plus de 75 kr och moms per försändelse förstås). Men det beror ju på hu mycket man köper. Det går ju att samköpa.
Tack för infon!
Jag inser att det finns för många sorters ytmonterade komponenter för att det ska klara sig med en enda typ av kort.
Och att jag har två avsedda användningsområden klarnade också.
Att kunna koppla upp och prova är en sak, men sen handlar det om att kunna öva på att löda och kunna verifiera att man lyckats, genom att kunna mäta isolation, förbindelse och termiskt acceptabel förbindelse.
Jag är nog alldeles för förhoppningsfull nybörjare.
Det blir att designa egna. Kan ju vara en bra idé.
Jag inser att det finns för många sorters ytmonterade komponenter för att det ska klara sig med en enda typ av kort.
Och att jag har två avsedda användningsområden klarnade också.
Att kunna koppla upp och prova är en sak, men sen handlar det om att kunna öva på att löda och kunna verifiera att man lyckats, genom att kunna mäta isolation, förbindelse och termiskt acceptabel förbindelse.
Jag är nog alldeles för förhoppningsfull nybörjare.
Det blir att designa egna. Kan ju vara en bra idé.
Det är ju väldigt enkelt att designa egna om man kan ett CAD-program, och kan man det inte är det ju ett självändamål att lära sig