Tänkte annars att jag skulle testa köpa en 0,4mm plåt och klippa med en nibbler där waste-materialet råkar bli ungefär 2,5mm brett vilket skulle fungera om man kan lösa problemet att materialet rullar ihop sig medans man klipper. Den första uppgiften var dock att hitta en 0,4mm plåt med egenskapen att den attraherar en magnet och det verkar vara lättare sagt än gjort har nämligen inte lyckats. Har testat med en plåt på 0,5mm men jag tror det blir för tjockt, nu var den bit jag köpte lite tjockare än 0,5mm från början visade det sig men behöver helst vara 0,4mm.
Om någon har idéer på var man kan få tag på lämpligt material och/eller bearbetning för att få till de mått som krävs så är jag idel öra. Eftersom jag kommer 3d-printa själva bansektionerna där metallskenorna ska tryckas ner i så har jag lite svängrum med vad metallskenorna har för storlek. Det viktiga måttet är dock att tjockleken är så nära 0,4mm som möjlight men jag ser inget problem med en bredd på 2-3mm. Vill undvika att skrota orginaldelar bara för att komma åt metallskenorna.
För de som inte vet hur en Tyco-bilbana ser ut se nedan: