För typ tio år sedan köpte jag mig ett par Scull Candy Full Metal Jacket (FMJ), de var kalasbra tills ena kanalen började glappa i teleproppen.
Innan dess har jag "reparerat" i teleproppen (för det är alltid där det händer) glappande kontakter hur många gånger som helst och lagningarna brukade hålla typiskt tre månader dvs efter ett antal sådana "reparationer" blev man att tröttna.
Jag har aldrig gillat de där billiga och plastiga telepropparna och erfarenheterna säger mig att dom är skit men nu hittade jag nåt mer raffinierat hos Tele-Hå, en vinklad telepropp av märket Neutrik (för 55 spänn).
När så mina senaste Ajay's One blev att förlora vänster kanal utan att jag hittade glappet så gav jag mig fasen på att nyttja Neutrik plus FMJ, kabeln däremellan blev dock lite av ett skämt ty ganska grov och oföljsam mikrofonkabel men jag har experimentellt testat att den är mycket bra även för mikrofonnivå samtidigt som jag har typ 100m av den

Lite stel kabel alltså, men kalasljud!
MVH/Roger
PS
Neutrik-kontakten (NTP-3RC) kom i en mycket detaljrikt beskrivande påse, på påsen stod nämligen hur man skulle skala kabeln. Snacka om kavalitet!