USB-hub

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Willow

Re: USB-hub

Inlägg av Willow »

Kanske den här?

https://www.yepkit.com/products/ykush

YKUSH boards allow the user to selectively switch ON and OFF the power of each of the USB devices connected to the Hub downstream ports. The control is done using an application in the host system (e.g., PC to which the YKUSH board is connected). Switching ON/OFF a YKUSH downstream port with a device connected to it has the same effect than physically Connecting/Disconnecting a Device to a port of a typical USB hub.
keal

Inlägg av keal »

Tack, jag förstår att huben tilldelar varje hub port en specifik ID nr. "Problemet" är att programmet, som jag använder för att programmera, "känner" av sina kort och jag kan inte styra vilken port den ska kommunicera med. Så har jag en hub där alla fyra korten sitter i, så tar programmet ett av korten och programmerar den. Resterade tre blir oprogrammerade, och det är slumpmässigt när den väljer. Så det funkar inte med att programmera fyra gånger, för då kan den programmera samma kort flera gånger och de andra är oprogrammerade. Därav skulle jag vilja stänga av övriga tre och kommunicera med bara ett kort i taget. När jag sitter bredvid är det lätt, men när jag kopplar mig mot datorn från annan plats och ska programmera om blir det svårt med att stoppa in USB-kabeln!
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Stöder USB tillbehöret Linux?
Vad heter USB saken?
keal

Inlägg av keal »

Tack Willow för länken, precis det jag sökte. Har varit i kontakt med de och de har även W10 anpassad programvara.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Okej, så kortet ger sig inte till känna på något sätt som går att se på ett enkelt sätt i Windows, och programvaran söker efter det direkt mot USB-host typ och kopplar upp utan att blanda in virtuella portar mm. Ja då blir det ju svårt utan en switch. Synd att de inte gjort så man kan välja. Det är ju inte omöjligt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Om du hade förklarat detta från början, så hade vi missat en massa dåliga råd och två sidor tråd.
Vilket jag efterlyste från början.
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Länk till tillverkarens sida/artikelnummer av kortet hade inte skadat heller...
Skriv svar