Det verkar som att vissa delar är omskavda, kilarna är dock inte nyskavda, men verkar helt OK ändå.
Lite problem som dykt upp är väl 14 skruvar som vägrar röra sig, till och med kraftmejseln gick bet (biten gick sönder???) har sprutat med penetrantolja men tror inte på det, och vill inte värma då jag verkligen inte vill att tvärsliden ska slå sig. De får väl sitta, så får jag borra ur dem om jag nånsin vill fästa nåt på tvärslidens bakre del.

Skruvar och muttrar verkar vara i mycket gott skick, jag har tydligen optionen med 2mm stigning(0,02mm på diametern för varje delstreck), lite mer vevande, men trevligt! Muttrarna verkar vara i härdat stål eller liknande, inte gulmetall iaf.
Lite delar har jag tillverkat också, bland annat en klämlåsning till den medlöpande stöddockan.

Originalet är till höger, tyvärr verkar jag ha gett bort mitt raka lettringsverktyg.
Gjorde även en t-spårsmutter till den fasta stöddockan:

Har också konstaterat att revolverstoppet inte är till denna svarv, men lite fräsning så passar det.
Så på det stora hela går det bra, har dock inte fått arslet ur och designat hela tumblern ännu. Måste nog ta lite mer mått först.
Lådan med delar som är ”färdiga” fylls på, en del har redan flyttat tillbaka till containern där svarven står också.