AVR ATtiny13 - Vart finns den?

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
Korken

AVR ATtiny13 - Vart finns den?

Inlägg av Korken »

Hej alla!

Nu har jag letat i hela sverige känns det som men jag hittar INGEN som säljer tiny13 i DIL8 kapsel.
Vet nån ett ställe där man billigt kan importera några eller en butik i sverige som säljer den?

http://www.digikey.com/ har den riktigt billigt men frakten var skrämande på $66. :(

//Emil
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Om du inte fick det idag så får du 3 ATtiny12 imorgon med posten. Hur många ATtiny13 är det du behöver? Är det bara till en prototyp/test så skulle du ju kunna sampla några från Atmel.
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

björn: Ok, men jag orkar inte koda om de jag har gjort till asm för att de ska fungera med tiny12orna så tänkte fixa några tiny13 och ha som test.
Sampla? Hur gör man det?

BEEP: Tackar! En av mina favorit sidor at köpa µCs ifrån och jag missar den. :lol:
Men de va inte lika stor skillnad i pris som från USA (synd), så då kan man nog lika gärna gå för tiny45 som bara är 2kr dyrare.

Tack för infon! Om någon vet ett till ställe som har tiny13 så säg gärna till! :)

//Emil
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ok, kan förstå att du inte orkar skriva om till asm (det skall dock finnas C bibliotek för ATTiny12 med, men det verkade vara en del jobb så jag har aldirg testat).

För att sampla kan du typ fylla i vad du vill ha HÄR så skickar förhoppningsvis Atmel det till dig. Missbruka bara inte det... finns flera företag som har tagit bort mäjligheten till sample.
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Om jag nu ska skicka en förfrågan om prov, vad ska man skriva i:
Potential Production Quantity?
First Buy Date?

Ingen fara att jag missbrukar det.
Kommer nog ta för lång tid för att jag skulle orka vänta varje gång jag skulle villja ha nån. :?

//Emil
Skriv svar