Jag fick till slut svar från Techpoint (för ett par dagar sedan) och de verkar villiga att sälja till mig.

Det blir ju dock mycket sparpengar som försvinner och nu har jag värsta beslutsångesten vad gäller lådkombination.
De som är aktuella att välja mellan är väl (användbar invändig höjd inom parantes) 75 (57,5), 100 (82,5), 125 (107,5) och 150 (132,5) mm.
Jag har gått omkring och mätt lite på saker som jag vill ha i lådorna och det mesta går in i 100-lådorna men det är rätt mycket som inte går in i 75-lådorna. Så 100 kanske är en bra standardlåda? Vilka lådor använder ni som redan har verktygsskåp mest?
Jag tänkte även passa på att köpa lite Lista-hyllställ ("lagerhyllor"). Och då dyker det upp fler intressanta alternativ:
- Verktygsskåp + hyllställ enligt ovan.
- Hyllställ med lådor - dessa är dock inte samma typ av lådor som finns i skåpen. De är lite klenare (50 kg istf 75 kg) och ser lite enklare ut.
- Lista har också "Storage walls" som är något slags kombination av skåp och hyllställ - samma typ av lådor som finns i skåpen passar, och hyllor. Detta blir ju mycket mer flexibelt; man kan välja och vraka fritt bland lådorna utan att behöva lagom fylla upp en skåpsstomme. Det blir också naturligt att börja smått och köpa till fler lådor senare om det behövs. Har dock ingen aning (än) om vad detta system kostar.
So many choices!

Det vore kul att höra lite tankar om detta...
För övrigt: det jag tänker mig att jag vill ha i lådorna är sånt som man väl annars har i sortimentskåp: skruv/brickor/mutter, buntband, smått & gott, men även gängverktyg, borrstål, spännhylsor och mätinstrument. Även en 150-låda för ämnen (aluminium) skulle sitta fint.
Edit: stavfel