HeadBanger Headphone Amp (med Bilder)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
papa
Inlägg: 222
Blev medlem: 20 juni 2006, 10:15:55
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av papa »

Nej, jag har faktiskt inte börjat använda den ännu, har meckat lite med en mjukvara kallad drumagog som jag gillar väldigt mycket på livetrummor, så DM5:an kanske aldrig får se dagens ljus, vi får se... :)

På mina gamla metal-låtar så kör jag drumkit from hell, vilket ger ett väldigt bra resultat, men funkar inte riktigt till så många stilar.

På macen kör jag nu big fucking drums, BFD. Har lite nya inspelningar på g med riktiga trummor, tyvärr med gamla skinn så är väl inte helt nöjd - men kan lägga upp sen. :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Intressant!

Jag kör med GrooveAgent och egna trumsamplingar. (Det tog sin tid att spela in dem..) :roll:
DM5'an tappade alla inställningar för ett tag sedan, trots bra batteri, men jag tappade lite inspiration när alla mina trumset försvann så jag har knappt använt den sedan dess.

Jag borde nog kika på DFH och BFD, för du har fått till ett riktigt trevligt trumljud på dina inspelningar.

Drumagog såg intressant ut. Jag har en liknande mjukvara. (Minns inte vad den heter, men det var något freeware-program.)
Användarvisningsbild
papa
Inlägg: 222
Blev medlem: 20 juni 2006, 10:15:55
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av papa »

Drumagog är riktigt prisvärt om man lirar in med akustiska-trummor.

Man tackar för komplimangen, jag gillar att progga trummor och lägger man ner mycket tid på skiten så brukar det låta rätt ok. :)
Användarvisningsbild
Jine
Inlägg: 1794
Blev medlem: 21 juli 2004, 20:25:56
Skype: Jim.Nelin
Ort: Trångsund, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jine »

OMFGG!! Det är allt jag säger om låtarna...

DUKTIGT! :) 8) :wink:
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag är ju själv studionisse sedan många år, så jag hör kanske saker som inte andra tänker på. Men om du (papa) vill ha lite tips och konstruktiv kritik:

Det *enda* som behöver förbättras lite är sången.
Ofta låter det som om sångaren inte "kommer in" i låten förrän i andra versen. Det låter lite ostadigt. Kanske beror det på att sångaren varit lite för spänd eller osäker. Antingen en ovana av studion eller pga medhörningen.

När det gäller språket så är det engelska uttalet bra och trovärdigt. Däremot har låtarna på svenska en aningen överdriven dialekt, lite som Martin (artisten) brukar sjunga. Detta brukar oftast bero på att man vill ha en "cool" stil på sången och då lägger man till lite för mycket stockholmska/amerikanska. Men tyvärr tappar man lite trovärdighet då. Annars så har ni verkligen fångat känslan i de svenska låtarna! Detta brukar annars vara en sak som en del har svårt för med just svenska texter.

Se inte detta som kritik, utan som tips på hur du kan lyfta framtida produktioner ännu mer! :)


Ehm, nu stal jag nog tråden. :oops:
On-topic: Hur går det med projektet? :)
Användarvisningsbild
papa
Inlägg: 222
Blev medlem: 20 juni 2006, 10:15:55
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av papa »

Skitkul att ni lyssnat och uppskattar låtarna!! :)

Det är lite olika sångare på låtarna, Men det ligger mycket i det du säger och jag uppskattar verkligen kritiken!



Projektet har haltat lite av olika anledningar. :)
Som jag sa tidigare så måste jag löda om ena kanalen eftersom jag var inkompetent och lödde på fel sida av kretskortet.
Min potentiometer misstänker jag är ett felköp och är bara för "mono" som jag fattat det så måste beställa en ny.
Sa ju att jag var helt oduglig. :)
Men man lär sig väldigt mycket av trial and error så jag är inte avskrämd för nya projekt när detta är klart. :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Inlägg: 26308
Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

"Men man lär sig väldigt mycket av trial and error så jag är inte avskrämd för nya projekt när detta är klart."

Bra inställning! Man kommer vääldigt långt genom trial and error! :tumupp: :)
Skriv svar