Korten får inte riktigt plats och ärligt talat får inte riktigt trafon det heller, det går dock men om vi leker med tanken att den vilar på plintarna så finns bara typ 4mm i höjdmarginaler.
Missen jag gjort är att jag missat hur mycket alla reglage bygger inåt lådan, generellt för att vara safe kan man nog säga 30mm (värst är säkringshållare, bultlytarna är upplyfta så mycket det går och dom klarar sig över korten så dom utgår ur beräkningen).
Nu funderar jag på nåt brutalt, jag gör om trä-biten av lådorna helt och lägger på en dm, då går alla kort ledigt fria och det är bara att skruva dit och dra kabel (vilket det inte är nu).
Samtidigt får jag möjligheten att måla dom seriöst röda igen, jag byter då min kassa Caparol-röda mot Beckers eller Nordsjö som jag fått tacksamt tips om här i tråden.
Alternativt köper jag båtlack fast det är dyrt och inte så smidigt ty oljebaserat.
Det värsta är att jag måste fräsa nya spår i lådorna och det var ganska svårt, fast nu vet jag att det räcker med 1mm djupt spår (man lär sig

Nu gjorde jag lite rokad genom att vrida KTI och KTT för ett kort har utgått (KTS) och då får jag plötsligt lite marginaler dvs jag får två cm till (1/2 EU), detta ser bra ut!
Dock innehåller min KAP tre kort och dom måste placeras med kortändan i x-led MEN KMA kan husera UNDER KFG ty KMA är bara en mikrofonförstärkare utan direkta trimpunkter dvs den kan begravas under ett annat kort och gör man det så kan man nyttja långsidan av kortet i x-led.
Knepigt nog tycker jag plötsligt det ser bra ut med endast två kort per långa långsida, fast jag har bara vunnit två cm (inåt sett).
MVH/Roger