säter skrev:Prova med 46mm på "Pitch" istället.
Jag litar inte 100% på de där kinesiska remhjulen.
Fast det är remmen det hänger på, inte remhjulet Remmar jag beställt från kina har stämt mycket bra, annars får man mäta 90cm av remmen och sen räkna om det är exakt 300 tänder = jobbigt
Efter att studerat lite närmare genom att jogga X fram och tillbaka så känns det som den kan tappa ett steg eller så ibland, den går så hackigt nu.. alltså inte mjukt och fint som innan jag ändrade DIP...
Kolla så att remhjulet inte glappar på motoraxeln och liknande. Prova att köra mycket längre än 100mm när du mäter, kör 900 eller vad du får plats med. Felar det då 9 gånger mer då så kan du börja fundera på inställningarna men om det även då felar lika mycket så måste det vara nått mekaniskt.
Perkla skrev:Efter att studerat lite närmare genom att jogga X fram och tillbaka så känns det som den kan tappa ett steg eller så ibland, den går så hackigt nu.. alltså inte mjukt och fint som innan jag ändrade DIP...
Dom går väldigt "rått" med hela eller halva steg så det kan vara i sin ordning. Men den kan förstås ändå tappa steg av någon anledning men det är ju som regel lägre risk för det när den går "råare" så datorn hinner med att skicka steg.
Kan tillägga att motorn går hackigt även om jag ställer ner hastigheten... och vibrerar rätt så mycket, som sagt inte alls som innan jag ändrade DIP...
tecno skrev:Fråga, PC:n du har nu finns det WiFi i den = TA BORT. Har den nätverks kort = STÄNG AV det kortet.
Glenn >>>>> Han kör STEPCONFIG hela tiden! ( tyvärr )
Nej finns inget WiFi i den här datorn.. inget nätverkskort heller för den delen.. eller jo det finns ju ett onboard RJ45 uttag så det bör väl finnas nåt nätverkskort på moderkortet...