Ni får ursäkta dom stora bilderna. Orkar/Hinner inte förminska.
säter och
Glenn, svarar er indirekt nedan.
Funderade lite igår på hur jag skulle lägga upp den här dagen. Planen blev att testa det urtappade vattnet med refraktometern för att försöka finna svar på om det verkligen var kylarvatten eller inte.
Den var helt klart grönaktig i hinken men å andra sidan vet jag inte om motoroljan kan fälla ur sig något under många år kanske?
Precis som
säter föreslog så tänkte jag också att jag testar vattnet, och sen trycksätter med tråget av. Kommer det inget då så låtsas jag som att inget har hänt. Here we go:
TRAKTOR-VATTNET JÄMFÖRT MED BILENS (FÖR DOM SOM INTE HAR KIKAT I EN SÅN HÄR TIDIGARE). MAN BÖRJAR HELT KLART BLI SKEPTISK PÅ ATT DET VAR KYLARVÄTSKA...
20180829_082356.jpg
FYLLDE PÅ MED VATTEN OCH TRYCKSATTE. HÄNDE INTE NÅGOT SOM HELST. FRÅN OCH MED NU UTGÅR JAG FRÅN ATT DET BARA VAR MISSFÄRGAT VATTEN SOM KOM UT, SAMT ATT KYLET TÖMTS PÅ ANNAT SÄTT.
20180829_084135.jpg
DAGS ATT DUKA FRAM OPERATIONSBORDET. BÅDE TUM OCH MM VERKAR VARA DET SOM GÄLLER. DOCK KLARAR MAN SIG MYCKET LÅNGT MED 1/2" OCH 11/16", SOM DET VERKAR.
20180829_085911.jpg
FÖRST UT VAR DIESELTANKEN. GICK HUR LÄTT SOM HELST. FYRA MUTTRAR OCH 3ST RÖR, SEN VAR DEN BARA ATT LYFTA AV.
20180829_092454.jpg
20180829_092510.jpg
SEN ÅKTE VENTILKÅPAN OCH INSUGET. DET ÄR HELT FANTASTISKT HUR LÄTTMECKAT. FÅR EN KÄNSLA OM ATT HON SKRIKER EFTER MIG...
20180829_104234.jpg
ÄR VÄLDIGT RÄDD OM BRÄNSLERÖREN SÅ BESLUTADE MIG ATT FUKTA ALLA KOPPLINGAR MED ATF-OLJA/ACETON-BLANDNING. PENSLADE PÅ DETTA PÅ BANJOKOPPLINGARNA OCH ANNAT.
20180829_100656.jpg
PERFEKT TID FÖR KAFFERAST OCH LITE TELEFONÄRENDEN.
20180829_101407A.jpg
NU VET I FÅGLARNA VAD SOM BLIR NÄST. VATTENPUMPEN SITTER KVAR PÅ TOPPEN OCH SOM TUR ÄR INGEN ÖVERLIGGANDE KAM. BEHÖVER JAG TA SPRIDARNA TROR NI? KANSKE KLARAR MED MED VIPPARNA+STÖTSTÄNGERNA OCH SEN LYFTA BORT ALLT?
20180829_103846.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.