Har pillat på min nu i ett par veckor. Håller fortfarande på och justerar profilerna.
Du kan köra på de som följer med Cura men du måste nog sänka hastigheten rejält på "initial layer".
Bifogar zip-fil med skärmdump på vilka inställningar jag har framme i Cura samt några profiler som funkar hyfsat med vit PLA från Clas Ohlson.
Jag har även köpt gul PLA från CO men den är svår att skriva ut med. Kräver rejält hög temp och vill gärna böja sig vid större utskrifter.
För övrigt är den knappast gul utan mer åt neon gul/grön och lite transparent.
Inväntar denna vecka lite mer filament från HobbyKing. Ett par olika sorters PLA samt ett par olika PET-G.
Ruskigt kul att hålla på med detta

Jag har tex printat ut en bussning (rör) med yttermått 5mm och innermått 4.5mm. Alltså en väggtjocklek på 0,25mm. Det är nog på gränsen för vad den klarar av. Men bra blev det

Verkar som att Cura har lite konstigheter för sig när man pressar den med så här tunna väggar. Går tex inte att ändra Line width från 0,4 till mindre utan att den gör knas i lagren med onödiga förflyttningar och så. Till och med om jag skalar upp det lilla röret 1% så gör Cura lite konstigheter. Men för att vara gratis att använda så ska då inte jag klaga