DeskJet 890c - ingen färg

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
cyberemil

DeskJet 890c - ingen färg

Inlägg av cyberemil »

Jag fick en HP DeskJet 890c utav skolan, som har felen att det tjuter litegrann från nätdelen när skrivaren inte gör något, samt att jag inte får någon färg på utskrifterna.

Det är precis som om skirvaren tror att jag har valt i datorn att bilderna ska skrivas ut i svartvitt,
för alla bilder blir utskrivna, fast i svartvitt, om färgpatronen hade varit slut/uttorkad så borde det väl inte ha blivit någonting alls, eller?

Har försökt med att rengöra patronerna, både genom egenskaperna för skrivaren i windows, och även med en trasa. Ingen skillnad.

Är det värt o försöka fixa, eller är det bättre o plocka delar?
Användarvisningsbild
Rohan
Kontakt:

Inlägg av Rohan »

Om färgpatronen har torkat i själva skrivhuvudet så brukar bomullspinne med t-sprit eller något annat lite lagom starkt lösa upp bläckresterna i de pyttesmå hålen. Är det något sådant du gjort när du rengjort 'även med trasa'? I så fall skulle jag säga att du plockar delar! En ny skrivare kostar ju mindre än färgpatronerna så det är inget att mecka med mer än för nöjes skull. Plocka delar och bygg något skoj istället. :)
Användarvisningsbild
cyberemil

Inlägg av cyberemil »

Jo jag rengjorde med trasa och t-sprit, glömde skriva det bara, provade igen bara på skoj, men det funkade inte nu heller, plockar delar istället :)
Kjelle

Inlägg av Kjelle »

Prova med trasa fuktad med VARMT vatten, det brukar hjälpa.

Kjelle
Användarvisningsbild
oJsan
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av oJsan »

Jag hade ihoptorkade patroner på en HP 690 en gång. Jag spolade hela patronen i hetvatten, sen funkade det... kanske inte så hälsosamt för patronen men!
Användarvisningsbild
cyberemil

Inlägg av cyberemil »

Hmm, plockade ner skrivaren i delar inatt, tror inte felet satt i bläckpatronen, eftersom färgbilden blev utskriven i svartvitt...

Hursomhelst så fick jag fatt i två stegmotorer, en vanlig dc-motor och lite annat smått o gott.

Tack för all hjälp i alla fall! :)
Skriv svar