I programmet står det såhär under "External data sources":
"External data sources can be files on your harddisks as well as files on a webserver (including php-scripts). They have to match the following scheme:
setvar name wert; setvar name2 wert2;...
One setvar-command per variable, being followed by the name of the variable and its value."
Sedan finns ett fält där man kan skriva in URL'en.
Jag testade att göra ett enkelt perl-script för att lagra temperaturen (från filen ute.txt) i en variabel kallad 'ute':
#!/usr/bin/perl
print "Content-type:text/html\n\n";
$filen="ute.txt";
open (DATA,"$filen") || &fel;
@alla_rader=<DATA>;
foreach $rad (@alla_rader)
{
print $rad;
setvar ute = $rad;
}
close(DATA);
sub fel
{
print "Nähepp.";
}
Detta sparade jag i samma katalog som filen ute.txt. Skrev in sökvägen till perlscriptet i URL-fältet i jaLCDs.
I jaLCDs fält för vad som ska synas i displayen skrev jag: $ute§. Sparade allt och körde konfigurationen.
Resultat: En tom display. (jaLCDs och displayen fungerar för övrigt.)
Att det är $ och § kring båda sidor om "ute" beror inte på att det är en sträng, utan att jaLCDs vill ha variablerna på det viset för att inte tolka det som en ren text och skriva ute i displayen.

Någon som vet hur man gör för att få det att fungera?
Tycker att jaLCDs är lite dåligt dokumenterat. Orsaken till att jag ändå vill använda det är för att jag tyckte det var lite onödigt att ha en PIC-krets vid datorn för att visa temperaturen, när jag ändå alltid har datorn igång.