Head-up display till bilen
Head-up display till bilen
Hej!
Planerar att bygga en Head-up display till min Saab 93 -00..
Har sett att BMW,Audi och Corvett har såna..
Vill att den ska visa hastighet,varvtal, avstånd vid backning,varningar/felmeddelande m.m
Någon som sysslar/lekt med detta så skulle jag vara tacksam om ni kom med tips / ideer på hur man bygger en sådan..
Mvh
Robban
Planerar att bygga en Head-up display till min Saab 93 -00..
Har sett att BMW,Audi och Corvett har såna..
Vill att den ska visa hastighet,varvtal, avstånd vid backning,varningar/felmeddelande m.m
Någon som sysslar/lekt med detta så skulle jag vara tacksam om ni kom med tips / ideer på hur man bygger en sådan..
Mvh
Robban
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ha hast egna funderingar på detta.
det kanske skulle gå att slakta en eller två st sådan här:Projektorklocka
Fick något likande i julklapp och den är uppbyggd enligt följande:
Lysdiod - transparent LCD - fokus optik = visas fint på väggen i detta fall.
det kanske skulle gå att slakta en eller två st sådan här:Projektorklocka
Fick något likande i julklapp och den är uppbyggd enligt följande:
Lysdiod - transparent LCD - fokus optik = visas fint på väggen i detta fall.
Kan detta vara något tror du?
Huvud sidan
LTG-0125M PDF
LTP-2C44F-01 PDF
Var man får tag i just genomskinliga LCD vet jag inte.
Huvud sidan
LTG-0125M PDF
LTP-2C44F-01 PDF
Var man får tag i just genomskinliga LCD vet jag inte.
Vad jag vet om lcd displayer är att alla jag kollat riktigt noga på har varit genomskinliga (då mest miniräknare), det är bara det att det sitter ett silvrigt klistermärke eller liknade på baksidan som går att pilla bort..
och plattskärmar är ju genomskinliga, sitter ju en backlight bakom dom, så om man skulle ta och använda en väldigt liten sådan, från kanske en projector eller handhållen minitv så skulle det fungera.. men då kan man få pula lite mer för att få en riktig videosignal att mata dessa med..
//St
och plattskärmar är ju genomskinliga, sitter ju en backlight bakom dom, så om man skulle ta och använda en väldigt liten sådan, från kanske en projector eller handhållen minitv så skulle det fungera.. men då kan man få pula lite mer för att få en riktig videosignal att mata dessa med..
//St
Tror inte att du får sätta solfilm eller likande på framrutan om det hamnar i synfältet,
för då lär det bli strul när du ska besiktiga bilen eller när polisen stoppar dig.
Stats i stället på tillräckligt ljus källa så att framrutan klarar sig utan solfilm, det funkar
faktiskt riktigt bra, så länge solen inte ligger rakt på fönstret.
för då lär det bli strul när du ska besiktiga bilen eller när polisen stoppar dig.
Stats i stället på tillräckligt ljus källa så att framrutan klarar sig utan solfilm, det funkar
faktiskt riktigt bra, så länge solen inte ligger rakt på fönstret.