Jag kom precis på nåt lite roligt.
Man behöver inte ha en (dyr) vridomkopplare för tre lägen, man kan nyttja en treläges vipp-omkopplare för det MEN man kan det bara så länge inte signalerna är absoluta, om man säger.
Ta t.ex att man behöver välja en av tre signaler (säg SIN, TRI och SQR), i detta fall funkar inte treläges vipp MEN om man istället bara behöver tre olika komponentvärden för att t.ex sätta min KFG i olika Range, då funkar det
Så istället för att offra en av alla mina två dyra vridomkopplare av märket ELMA som jag råkar äga, så jag tänker köpa mig en billig vippomkopplare som har tre lägen sen kommer mittstiftet hantera den lägsta kapacitansen (C1 och därmed HF) , stiftet uppåt hantera näst lägsta kapacitansen (C1//C2 och därmed MF) och stiftet neråt hantera den högsta kapacitansen (C1//C3 och därmed LF).
Jag kommer tuna in kapacitanserna till 47p (C1), C2//C1+33p=470pF (C2=390pF) och C3//C1=4,747nF (C3=4,7nF), C1 kommer bli en glimmerkondensator jag länge haft liggande (köpt av Bhiab), C2/470pF kan bli en kass keramisk konding som garanterat inte är NP0 (vi får se), C3/4,7nF blir en plastkondensator jag snott från jobbet.
Så 4n7 respektive 47p funkar i alla fall, funderar på att skaffa mig ett plastkondingsortiment (större keramiska duger inte som frekvensbestämmande kondingar för dom har taskig temperaturkoefficient, har jag bittert fått lära mig

), skulle jag skaffa mig ett sådant så skulle jag satsa på polypropylen och då med en spänningstålighet på max 16V så att dom blir små och fina, axiella vill jag ha dom också
Sen kommer jag smyga in ett seriemotstånd till integrationsmotståndet ty det måste ökas lite (+1k5) för att värdena ska egentligen vara "50" och inte "47", hitintills har jag således gjort som så att jag seriekopplat två stycken 1nF för 500pF.
MVH/Roger
PS
Jo, ordningen på frekvensområdena blir lite bakochfram t.ex med HF i mitten men jag tycker inte det gör så mycket.