Någon som kan förklara lite enkelt?

Jag tycker förstås att så mycket som möjligt ska finnas tillgängligt fritt, men om du vill försöka få tillbaks lite pengar så lägg ut bilder, scheman osv - men inte cadritningar, kretskortslayout etc. Samt sälj iaf vissa delar som är svåra att få tag på, typ färdiga kretskort. Då kan den som är lite "händig" och gärna gör allt själv, men inte har så mycket pengar (öh.. typ jag, hehe) ha nytta av informationen medan den som har mer pengar än tid kan betala en liten slant.Henrik skrev:Jag håller på och skapar en sida om hur man bygger sin egna professionella CNC från scratch. Allt ifrån stegmotordrivkorten till själva hårdvarubygget. Min CNC skall kunna allt från att fräsa kretskort till att fräsa snygga fronpaneler i t ex anodiserad aluminium. Jag räknar med att vara klar i slutet av juni, då min egna maskin är testad fullt ut.
Tror ni att det är lönt att försöka få pengar för omkostnaderna för utvecklingen? (Jag är studerande)
1) inte alls - sånt här ska vara gratis! 2) donationer ska räcka! 3) sälj byggplaner på maskinen! 4) sälj delarna i "byggsats"!
Uppskattningsvis finns ca 200 timmar nedplöjda i projektet, och mer kommer om finansieringsfrågan löses. Inga scheman/layouts/ritningar finns publicerade (ännu).
Ni kan förhandstitta på www.leotec.se/cnc (Denna sida är jätte-alpha - antagligen byts länken t om)
Tackar!
Henrik cnc@leotec.se