Hjälp med xilinx programmerbar logik

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Hjälp med xilinx programmerbar logik

Inlägg av chille »

har lånat hem ett kit från skolan (CPLD95), men får det inte att funka. jag tror problemet är så att den inte skriver ner mina filer till chipet. jag har letat lite efter någon annan programvara än den från xilinx. det jag i första hand vill göra är att läsa tillbaka innehållet på kretsen till en fil för att se om den ens skrivs ner... om det ens går? annars vet jag inte vart jag ska börja felsökningen. med xilins programvara skriver den ner och kör en "validate". det lustiga är att även om jag rycker ut alla sladdar till kitet så säger den fortfarande "validate ok" efter att den skrivit ner den. har testat (g)xsload (xstools) vilket också ger ungefär samma resultat. har också testat att ändra läge på LPT-porten vilket inte verkar göra någon skillnad.
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Det låter väldigt konstigt tycker jag. Jag har använt xilinx webpack med en hemgjord download-kabel och den klagar direkt om det är felkopplat eller glapp.
Användarvisningsbild
zus

Inlägg av zus »

Mycket märkligt, har också kört med hemmabyggd kabel och precis som cyr säger klagar webpacken på direkten om något är galet...

Vilken version av webpack använder du? Senaste? Inte webpack alls?
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

WebPACK_61_fcfull_i.exe :)
cyr
Kontakt:

Inlägg av cyr »

Hur exakt gör du när du ska programmera chipet?
Skriv svar