detonator till mini raketer som man ringer till
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ja det är inte alltid det går som man tänkt sig. Och det behövs inte mycket för att det skall gå fel!
I detta fallet så var det relativt små pjäser som gick av på fel ställe på grund av lite statisk elektricitet!
//B1N4RY
I detta fallet så var det relativt små pjäser som gick av på fel ställe på grund av lite statisk elektricitet!
//B1N4RY
- Greensilver
- Kontakt:
Kan vi alla nu följa i JimmyAndersson anda och se till att fesoj_92 får en säker och praktisk radiostyrd rakettändare så vi slipper läsa fler artiklar som den JimmyAndersson länka.
edit:Tog fel på fesoj_92 och B1n4ry.
Senast redigerad av RDX* 16 april 2006, 14:49:08, redigerad totalt 1 gång.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jaa, den leken gillar jagOblivion skrev:ska vi leka hitta n00ben?

Ok, detta har jag tagit reda på enbart mha. publika sidor på Internet, och det enda jag hade att utgå från var fesoj_92:s e-post-adress:
Namn: Josef #####
Adress: #####, 186 94 Vallentuna
Ålder: 14 år, född 1992
Mobiltelefon-nr: 0705-#######, <gissning>registrerat på hans mamma, och registrerat samtidigt som hans båda föräldrars mobilabbonemang, och hos samma operatör som dessa</gissning>
Föräldrar (gissning): Grethe Karin ### och Henrik ###
Lite mer gissningar: Är intresserad av motorsport/mopeder och tv-/datorspel. Kör windoze. Är måttligt intresserad av webdesign, förmodligen på "fjortis-nivå", om någon känner till den nivån?

Det var vad jag fick reda på efter ett par minuters research, orkar inte göra nån större undersökning nu...
Jag är medveten om att detta inlägget förmodligen kommer försvinna fort som sjutton, med hänvisningar till PUL o.dyl, men eftersom all denna information finns fritt tillgänglig på Internet - och allt har Josef själv direkt eller indirekt gjort tillgängligt - så anser jag att det inte borde vara några problem att visa informationen här.
Tog till mig rättigheten att ta bort en del av uppgifterna.
Gillar inte att censurera, men gillar inte heller att man publicerar mer eller mindre känsliga uppgifter om andra utan tillstånd.
Visst, det går väldigt lätt att få fram uppgifter om folk via internet. T.ex. mitt namn, adress osv. är väldigt lätt att hitta. Räcker att kolla under min profil och hitta adressen till hemsidan, eller veta mitt radioamatöranrop (som står på många ställen på detta forum) och köra lookup på det. Finns ju inte precis brist på callbooks...
Du verkar själv Maxxflow heta Joel?
Gillar inte att censurera, men gillar inte heller att man publicerar mer eller mindre känsliga uppgifter om andra utan tillstånd.
Visst, det går väldigt lätt att få fram uppgifter om folk via internet. T.ex. mitt namn, adress osv. är väldigt lätt att hitta. Räcker att kolla under min profil och hitta adressen till hemsidan, eller veta mitt radioamatöranrop (som står på många ställen på detta forum) och köra lookup på det. Finns ju inte precis brist på callbooks...
Du verkar själv Maxxflow heta Joel?
Japp, visst gör jag det 
Btw, maxxflow stavas alltid med litet M

Såhär gjorde jag för att ta reda på informationen om Josef:
Gjorde en googling på hans e-post-adress, som han angett i sin profil på forumet.
Hittade två intressanta sidor, en annons och en profilsida från hans användare på ett webdesignforum eller något sånt..
På den första fick jag bekräftat min gissning om förnamnet (fesoj baklänges = Josef), och fick även reda på efternamnet.
Baserat på den annonsen gissade jag även att han var intresserad av tv-/datorspel och mopeder/dyl.
Här fick jag även reda på hans mobilnummer, som jag sedan kollade upp på eniro.se och hitta.se för att upptäcka att det var registrerat på någon som jag gissade var hans mamma.
Då fick jag även reda på hans adress, postnummer, och (efter en eniro-sökning på efternamn + ort) hans pappas namn.
Sida nr. 2 bekräftar uppgifterna om ort och ålder...
Btw, Macce, var fick du reda på mitt namn?
Försök gärna lista ut min ålder, adress och annat kul

Btw, maxxflow stavas alltid med litet M

Såhär gjorde jag för att ta reda på informationen om Josef:
Gjorde en googling på hans e-post-adress, som han angett i sin profil på forumet.
Hittade två intressanta sidor, en annons och en profilsida från hans användare på ett webdesignforum eller något sånt..
På den första fick jag bekräftat min gissning om förnamnet (fesoj baklänges = Josef), och fick även reda på efternamnet.
Baserat på den annonsen gissade jag även att han var intresserad av tv-/datorspel och mopeder/dyl.
Här fick jag även reda på hans mobilnummer, som jag sedan kollade upp på eniro.se och hitta.se för att upptäcka att det var registrerat på någon som jag gissade var hans mamma.
Då fick jag även reda på hans adress, postnummer, och (efter en eniro-sökning på efternamn + ort) hans pappas namn.
Sida nr. 2 bekräftar uppgifterna om ort och ålder...
Btw, Macce, var fick du reda på mitt namn?
Försök gärna lista ut min ålder, adress och annat kul

maxxflow: Jag är inte speciellt intresserad i att rota efter uppgifter utan speciell orsak, visserligen vet jag hur jag kommer tillväga.
När jag tittat på din hemsida och kom ihåg adressen, gjorde jag först en whois-lookup på den. Det säger oftast det mesta. Om jacks information stämmer, så verkar du ha angett fel information då du registrerade domainen. Enligt whois heter du Larsson i efternamn.
När jag tittat på din hemsida och kom ihåg adressen, gjorde jag först en whois-lookup på den. Det säger oftast det mesta. Om jacks information stämmer, så verkar du ha angett fel information då du registrerade domainen. Enligt whois heter du Larsson i efternamn.