Eller som kan svetsa ihop en

Jag har funderat på det men vet inte hur stort trycket blir i tanken. Om det blir lika högt som pumpen ger så behövs det nog aluminium/plåtgvs skrev:Måste det vara plåt? Tänker bränsletank till modellmotorer
Okej, då borde det ju funka med en tank för metanolmotorerKlas-Kenny skrev:En hydraultank ska vara ventilerad, så det är bara atmosfärtryck.
Utan ventilation blir det ett jäkla trist övertryck när hydrauloljan blir varm. Och märkliga undertryck när man skickar iväg oljan till någon cylinder och liknande så att tanknivån minskar.
Vettig och vettig, men en prusa i3-kopia får du ju i byggsats för typ 12-1500:- inkl frakt och alla avgifter.Krabban79 skrev: En annan fråga: någon som känner till någon vettig 3D-printer som inte kostar skjortan?
Personligen tycker jag Crealitys Cr-10 varianter är väldigt bra "out of the box". Skruva dit ett fåtal skruvar så kan man börja skriva ut.Krabban79 skrev:En annan fråga: någon som känner till någon vettig 3D-printer som inte kostar skjortan?
Tackar, nej dom axlarna håller inte märkte jag igår när jag körde den. Hittat svarvade i stål men dom är så sjukt dyra. 495kr / stSverige skrev:Trevlig bygge.
![]()
Håller Traxxas drivaxlar i plast?
Såg GPM-axlar på en bild...