Jag vill gärna nyttja så många PCB av dom jag caddat och låtit produceras som jag kan i mina projekt för jag tycker det är roligt samtidigt som jag märkt att typ två kort kan reduceras bort utan nämnvärda problem.
Men jag har som sagt bestämt mig för att nyttja så många kort som möjligt.
I det här projektet innebär det att jag återinför spisblinkaren (KSB) sen är jag lite osäker på exakt inkoppling och funktion men jag har två ide'er:
1) Jag nyttjar KSB till det den är bra på dvs styrbar (kommersiell blinkande LED kan således slänga sig i väggen

2) Jag leker lite med KSB och modifierar den en aning på det sättet att jag inför TVÅ lysdioder, kopplar man sedan på samma sätt som ovan dvs låter anoden på batt-dioden försörja KSB så kommer Batt_18V få de båda LED att blinka växelvis sen är det enkelt att få KVD_24V att styra så att det sker en frysning av vald LED när KVD_24V (och därmed laddning) finns, jag tycker detta är en mycket rolig variant för min första "KSB" byggde jag när jag var typ 14 år och hade då föredrag om den i skolan, väldigt mycket nostalgi här alltså MEN det finns ett litet problem, strömförbrukningen hos denna variant av KSB blir inte alls lika låg som ovan (typ 10ggr högre om än totalt runt 2mA).
Vilken variant tycker Ni jag skall köra?
MVH/Roger