Om jag avser mäta på en högtalare jag då måste både KMA (mikrofonförstärkare), KTA (testförstärkare) och KFG (funktionsgenerator) vara inkopplade, KTA är sedan en lite speciell typ av effektförstärkare (effekt-OP) där jag önskar kunna sätta DC-offset på utgången för att t.ex kunna mäta på järnkärnor, nu känns det som om jag borde klara mig med bara positiv offset men jag vill inte det har jag kommit på, det blir både positiv och negativ offset mycket för att det är så enkelt för det är ju bara att låta offset-pottens nedre ben gå¨till VSS istället för till GND, en komplikation är dock att kondingen (10uF) måste vara opolariserad vilket innebär STOR konding samtidigt som jag alltid undrat varför man inte kan köpa plastkondensatorer av liten storlek när småsignalelektronik ändå sällan handlar om mer än typ 15V, de stora polypropylen jag t.ex nyttjar för mina rörförstärkare är på 630V och det finns knappt lägre spänningar (och därmed mindre storlekar)

MVH/Roger
PS
Laddar upp både den nygamla mekaniska ritningen och KTA-arrangemanget för SE-Offset.