Hej!
Är det någon här som har gjort en PIC-programmerare själv som fungerar? Jag har inte råd att köpa PIC-start Plus eller liknande. Jag har försökt bygga NoPPP och JDM, men inte lyckats. Om det sen berodde på att jag var dålig på det eller det var så att datorn lämnade för låg spänning på com-porten vet jag inte. Är det någon som fått denna programmerare att fungera? Jag tar gärna emot tips om andra programmerare också, om det är någon som har en bra ritning. Eventuellt med extern spänningsmatning, om det nu är det som är felet. Går dessa programmerarna att använda med Windows XP? Kanske någon till och med har en färdig PIC-programmerare till salu för en billig peng?
PIC-programmerare
- EagleSpirit
- Kontakt:
- EagleSpirit
- Kontakt:
erikbjork: Jag byggde JDM-programmeraren i torsdags, och den funkade perfekt. Dock så gick inte programvaran 'icprog' igång i XP, men det löste jag genom att installera Vmware och sen "emulera" windows 98.
För övrigt följde en 30-dagars demo av Vmware med tidningen Datormagazin för nåt nummer sedan.
För övrigt följde en 30-dagars demo av Vmware med tidningen Datormagazin för nåt nummer sedan.