Hjälp med projektarbete?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
HectoR^

Hjälp med projektarbete?

Inlägg av HectoR^ »

Hej!

Jag ska göra ett projekt arbete i trean och jag har funderat endel på vad man kan göra. Först så tänkte jag en automatisk kräsklippare fast det känndes lite tråkigt, pga. det är så många som gör det :P
Sen kom jag att tänka på om det är möjligt att göra en pulsmätare som man har när man springer, isf hur kan man göra det?
Kom med förslag också på vad jag kan göra!

Tack på förhand Fredrik 'HectoR^'![/quote]
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

En trådlös bromslampa till cykel som monteras i hjälmen.
Spazze

Inlägg av Spazze »

nån gubbe på jobbet hade byggt blinkers i hjälmen som styrdes trådlöst :) borde vara riktigt enkelt att bygga.

pulsmätare låter ganska omständigt med mycket programmering och kanske svårt att få den lika liten och lätt som en fabrikstillverkad.
Wise
Kontakt:

Inlägg av Wise »

Hastighetsmätare/logger för inlines
pagge
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av pagge »

En gammal klassiker är väl en audioförstärkare. Dock mkt jobb och inget för den som vill komma lätt undan kanske.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Word. :)
HectoR^

Inlägg av HectoR^ »

okej! tack för förslagen!... men hur mycket programmering är det i en automatisk gräsklippare?

En accelerationsmätare som mäter fart och g-kraft som man kan sätta i en boll el. nått likande, är det svårt att göra? :P (det känns som om det är väldigt svårt)
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

>> HectoR^

Det kan vara hur mycket eller lite programmering som helst. Den kan klara sig helt mekanisk om man vill det. Om du vill ha riktigt mycket programmering så kan du ju sätta på en kamera och identifiera omgivningen...

En accelerometer mäter inte hastighet (eller fart), därmot kan du försöka räkna fram hastighet av accelerationen, men du kommer troligtvis inte bli nöjd.
Skriv svar