Blev bättre

Men inte tillräckligt bra, nu har jag hittat en inställning som funkar men det är med väldigt nöd och näppe, speciellt får jag ta till ganska mycket toe-in ihop med högt nåltryck men det tycks funka

Spelade precis igenom nästa testskiva (Factory) vilket lyckades göras från hela början till slut.
Skivspelaren brukar ju hänga sig på typ sista låten av nån skum anledning, eventuellt är anti-skating kraften där som störst samtidigt som den inte borde vara det för den borde vara riktad inåt längst in (skating boost. typ) ty då är tonaren på andra sidan "tonarmsupphängningslådans" (TUHL) normal.
Jag har som sagt en prototypmall över tonarmsupphängningen och den funkar som så att tonarmen egentligen inte ens kan befinna sig längs med normalen på TUHL utan minsta lilla offset och tonarmen kommer att gå dit, jag får tydliga sådana signaler från mina prototyper.
Ändå är det såhär att tonarmen faktiskt kan vila i TUHL's normal samtidigt som denna normal är riktad ungefär kring första spåret på skivan, dvs alldeles utanför och jag får radiellkraft utåt men då tror man att man skall få radiell kraft inåt på spår nummer två osv men det får jag inte, kraften är ALLTID utåt radiellt och jag begriper inte ett skit samtidigt som detta kallas anti-skating (fast i mitt fall tämligen okontrollerad sådan).
MVH/Roger
PS
Jag börjar tröttna på skriva på det här forumet, responsen är ju obefintlig!