Först skapade jag en gradering av brummet, den är på en skala 1-5 där 5 är värst, sen har jag lagt till lite suffix som 50 för mestadels 50Hz och j för jord-surr [50Hz-5kHz], här är resultatet (en kanal i taget har analyserats, andra kanalen helt urkopplad):
1) Endast RIAA_L, KLA_L: 5/50, 1/j
2) +RCA-kabel IN_L(öppen): 5/50j, 1/j
3) RCA-kabeln terminerad (680 Ohm): 1/j, 1/j
1) 5/50 betyder högt 50Hz-brum i den analyserade vänstra kanalen, den oinkopplade högra kanalen har mycket lågt jord-surr, osv
[Fortsätter med KLA_L för att analysera de båda RIAA rättvist]
4) Endast RIAA_R, KLA_L: 3/50, 1/j
5) +RCA-kabel IN_R(öppen): 5/50j, 1/j
6) RCA-kabeln terminerad (680 Ohm): 2/50, 1/j
RIAA_R är inte riktigt lik RIAA_L, den brummar mindre 50Hz med öppen ingång, sen brummar den samma med öppen kabel men sen brummar den MER vid terminerad kabel, fattar Ni

[Fortsätter med KLA_R]
7) Endast RIAA_R, KLA_R: 1/j, 2/50
8. +RCA-kabel IN_R(öppen): 1/j, 5/50j
9) RCA-kabeln terminerad (680 Ohm):1/j, 2/50
Här ser man att värdena mer eller mindre bara kastats om kanalmässigt, 4-6 är ungefär lika med 7-9, detta indikerar att min KLA fungerar som den ska för "felet" bara flyttar sig när jag kastar om KLA-kanalerna, felet sitter alltså INNAN linjeförstärkaren (KLA) och således nånstans i det lågnivåiga förstegssystemet (KSP+KRA).
Slutligen har jag skaffat mig dessa knepiga erfarenheter:
10) Brummet i höger kanal sjunker när jag kopplar in termineringen på vänster kanal...
11) Oinkopplad kabel ger brum när man petar på pinne eller minus, kabeln är alltså inte ens inkopplad, den bara hänger ihop plastmässigt med den aktiva kanalen (R, tror jag)...
12) Small till i höger kanal när jag pluggade in adaptern i fullständigt oinkopplade RIAA_L...
13) Tar man i speciellt höger kanals kabel så ökar brummet...
MVH/Roger
PS
Kanalerna brummar fascinerande balanserat när man kör båda kanalerna terminerade (eller inkopplade till KSP för den delen).