Ja det är riktigt, jag borrade upp hålet för hand förut och då med min Dremel.MadModder skrev:Borrade du inte upp trisshålet för hand förut med det handslipade borret? Det är nästan en omöjlighet att borra upp ett hål för hand och få det längs exakt samma centrumlinje som det befintliga hålet. Det är inte omöjligt att hålet är lite lite snett i så fall.
Denna gången mätte jag först typ arbetsbänkens lutning med min libell (tvådimensionellt vattenpass för nytillkomna tittare), sen stoppade jag in mitt libell-arrangemang i chucken och rattade in "samma" lutning på borrmaskinen.
Som alla förstår så blir min metod inte exakt, den precisionen finns liksom inte men jag tror man kan komma nära ty libellen visar nu typ kl.1 både map arbetsbänk och chuck.
I denna situation borrade jag alltså upp trissan (hade även ett borrstopp för 6mm djup monterat).
Jag har en aning mer wobblande än förut men oscillationerna är borta.
Eftersom jag hade mindre wobblande förut så funderar jag på att borra ännu djupare så att trissan definitivt vilar mot motorkragen men vilket lager sen

Dock märkte jag som sagt att wobblandet blev mycket mindre när trissan kom ner mot motorkragen så plastkragen styr åtminstone upp skivtallriken (kanske likt min "knappnål"), om den riktigt vilar på den är svårt att säga men om jag borrar lite till så kommer trissan definitivt vila på plastkragen och då har jag liksom inget lager kvar.
MVH/Roger
PS
Fast kanske plastkragen tål mer slitage än man tror. Bifogar en bild där jag försöker visa plastkragen.