Tanken var att bygga ett smidigt labaggregat man enkelt kan ta med sig ut på fältet, när det är långt till närmaste vägguttag.
Har nu äntligen fått tummen ur och börja på projektet

Första tanken var att använda ett 12V 12Ah blybatteri, först och främst för att jag redan har ett på hyllan som är fräscht.
Men när jag satt och mätte på batteriet och började rita på en plåtlåda, insåg jag att det blir väldigt tungt och klumpigt!
Övergav iden med blybatteri, och började snegla på någon form av litiumbatteri.
Men det blir mer jobb med laddkretsar BMS osv, var inte sugen på att ge mig på det just för tillfället.
Kanske blir en uppgradering i framtiden.
Så det får bli 8 st AA batterier i en hållare istället.
För att få upp spänningen, tänker jag använda en step up converter.
Är en liten historia som tar ner till 3v på ingången, och kan skicka ut ca 35 volt.
Max 4A input, vilket räcker och blir över till det jag skall ha det till.
Har inte tänkt att ta ut mer än 200-300mA vid ca 24 volt, och det klarar både step up convertern och labbaggregatkretsen utan att bli varma.
Har kommit så långt att det är dags att printa kapslingen, förhoppningsvis skall det gå bra utan för många feltänk

Nuvarande status, skall dubbelkollas innan printing! Lådan är i nuläget 90x150x50 och det är ganska tight invändigt.
Brukar när det är möjligt, skriva ut ritningen på papper i skala 1:1 för att kolla så allt kommer plats.
Fortsättning följer!