Jag håller på att försöka bygga om en trådlös telefon till en scanner
men jag får inte data signalen som ställer in frekvensen till motagaren att funka. Jag skulle vilja spela in signalen så jag bygde en logikanalysator till parallel porten. men den spelar in för liten länge. har nån nåt tips på hur jag ska göra? finns det nån ritning på en usb logicanalysator som kan spela in på hårddisken ? jag måste kunna kolla signalen varje us
spela in data signal
Spela in på hårddisken är en mjukvarufråga, enda problemet är nog egentligan att få in datan tillräckligt snabbt.
Är det bara en signal?
Det kunda kanske gå med ett shiftregister och lite annat kopplat till parallellporten och så tar man in 8 "samples" åt gången och sparar till en fil på hårddisken...
Är det bara en signal?
Det kunda kanske gå med ett shiftregister och lite annat kopplat till parallellporten och så tar man in 8 "samples" åt gången och sparar till en fil på hårddisken...
Jag tänkte bygga om den så jag kan lyssna på andra telefoner (jag trodde det hette scanner när man kan ställa frekvensen själv) Vet ingen hur styrningen av pll på en panasonic kx-t9000 fungerar jag hittar para ett data blad på pll kretsen på japanska det är en m54958fp och jag har försökt att göra ett program med picbasicpro som ska styra den men jag får det inte att funka