Med det tycker jag att vi lugnt kan utgå att det sitter såna drivare installerade.
Ganska ofta ser man att schemasymbolen inte direkt matchar den "verkliga" komponenten. Antal ben och märkning kommer att stämma men rätt ofta flyttar man om dessa i schemat för att få det mer överskådligt.
Skulle man hålla benhårt på att rita upp en stor QFN-kapsel i schemat så kommer det bli en hel del ledare som går kors och tvärs. Väl på mönsterkortet kanske ledarna istället ansluter till olika kopparplan, går genom vior, eller annat.
Nedan är det två lite mer högupplösta bilder på ditt schema och styrkort.
Någon som blir lite förvirrande är att det dom i schemat kallar för "E0", verkar på kortet heta "ExtrB". I alla fall om man tittar på komponentmarkeringarna på styrkortet.
Om du har din extruder ikopplad i "ExtrA", och komponentmarkeringarna på styrkortet matchar bilden nedan, så ska du alltså kolla på "E1" i schemat, och inte E0 som jag tidigare visade.
Strunt i att det är en lite fjuttig komponent med kylfläns på.
Låt säga att du vill mäta Enable-signalen och Vref.
Börja att leta upp R45 på ditt styrkort. Det kanske är lättare att först hitta den på översiktsbilden nedan, och sen gå direkt till ditt verkliga styrkort.
På en sida av det här motståndet kommer du alltid mäta 5V, oavsett om du har enable-signal eller inte. Och på den andra signalen kommer du kunna mäta 5V eller 0V, beroende på signal eller inte.
Betydligt mycket lättare än att mäta på en QFN-kapsel!
Som jag skrev tidigare så tror jag att du kan mäta Vref genom att trycka ena multimeterspetsen mot centrum av potentiometern och den andra spetsen mot en valfri jordpunkt.
EDIT: En ganska lämplig jordpunkt för det här mätandet är elektrolytkondingen som heter C36. Kollar du i schemat så är den kopplad rakt mot jord, så här kan du jorda ditt mätinstrument på den sida av kondingen som är svartmålad (och inte heller har ett + utritat).
Ett annat probnings-tips är att om det är för trångt så kan man ibland följa ledaren till en via. Vior är klockrena att mäta i så länge det inte kommit i lödmask som förhindrar kontakt, men det ser man ofta.
Se till att få lite mätt nu