På alla prints jag gör får jag en ojämn yta på sidorna längst ner, bild http://imgur.com/uBoUDnc
Använder Kisslicer.
Har prövat en massa olika saker, ändra hastighet, flowrate, temp, shell thickness och infill. Inget verkar lösa problemet
Har ni några förslag på vad det kan vara och hur man blir av med det?
Skriver ut i ABS 250/70C
Om du menar "snigelfoten" så blev det så på min duplicator 3 tills jag började slå på fläkten, som ska kyla filamentet, redan på första lagret. Fast jag kör ju mest PLA.
om det är lilla foten du menar dvs första lagret blir urklämt så är det normalt.
Första lagret kläms alltid ut oavsett. Alla slicers är inställda att första lagret är tjockare och kletas ut för att fastna bra och för att "jämna" ut inför nästa lager.
Om första lagret kletas ut mycket, bör du nog kalibrera din Z att vara lite högre från bordet.
Kolla oxå i din slicer saker som first layer height, ofta är den 150% kanske testa med 100% och skippa öka Z offset mot ditt bord.
PetG är det ända materialet som ej skall "kletas" fast (lager 1)
Part cooling fan är bra, men ALDRIG på ABS, är den på kommer du definitivt få utskrifter som släpper / warpar
ABS krymper mycket mer än PLA/PETG och behöver därför svala så jämnt som möjligt.
Nej det är inte snigelfoten/elefantfoten jag pratar om.
Utan det är dom ca 10 första lagrerna längst till vänster i bilden. Det blir inte långa raka ränder som resten utan det är glapp i de lagrerna.