Manual till TabletPC JL-902B Dual

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Sforskarn

Manual till TabletPC JL-902B Dual

Inlägg av Sforskarn »

Hej!

Sonen kom hem med en surfplatta han fått av en kompis. Det är en Andriod TabletPC JL-902B Dual (Kinapryl).
Tyvärr har den ju ganska begränsat minne, men ett externt microSd kort löser ju det trodde jag. :oops:
Icke sa Nicke!
Söker en manual till denna platta för jag får inte till att standarlagringen ska vara det externa sd kortet. Hittar ingen inställning för det.
Kortet hittas och finns med när man går in på lagring, men hur man ska få grejerna att lagras på det överstiger mitt förstånd.

Så hjälp antingen med en manual eller om nån vet hur man ska göra mottages med stor tacksamhet!
Miramithe

Re: Manual till TabletPC JL-902B Dual

Inlägg av Miramithe »

Vilken version av Android är det på? Har ett svagt minne att jag försökte fixa med nå liknade för ett par år sen. Men då fanns inte det stödet på den versionen av Android.

.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Nej, den funktionaliteten togs bort i nån androidversion, för att sedan återkomma under annan skepnad (unified memory / adoptable storage) i senare version, marshmallow om jag minns rätt.
Mellan dessa versioner saknas möjligheten helt afaik.

Anledningen var väl problemen som uppstod när folk envisades med att plocka ur kortet under drift.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Under inställningar... Lagring... står det SD-kort på min version 4.4.2! Kan det hjälpa?
Sforskarn

Inlägg av Sforskarn »

Fick händerna på grabbens platta igår och kan konstatera att det är 4.2.2 på den.
Systemet uppdateras via något som kallas Uggla v1.0. Dock så svarar den bara "Servern upptagen försök igen" när man trycker på sök uppdateringar.
Googlade på problemet och hittade ett tips om att man skulle kunna tvinga fram uppdatering genom att rensa data och cache samt tvinga avslut på en app som heter Google Service någonting, men den appen finns tyvärr inte på plattan så det hjälpte inte. :cry:
Skriv svar