http://elektronikforumet.com/forum/view ... =5&t=82352
Det vart även byte av spridarrör, 1st spridare, locket till insprutningspumpen och spridartätningar.
En stund efter start fick jag problem med att en spridare hängde sig.
Då knackar det ordentligt, och man tror nästan att en vevstake har gått av.

Jag slog i en rejäl dos Diesel-nectar i tanken, och efter lite körning försvann problemet tvärt.
Efter det har motorn gått kanonfint.
För en vecka sedan skulle jag åka till lasarettet i Falun.
Tankade fullt, och efter någon kilometer börjar den knacka igen.
Jäktad till lasarettet fortsatte jag köra, knacket försvann och kom åter några gånger under färden.
Inför hemresan vickade jag åter i en rejäl dos Diesel-nectar, men efter några kilometer började den knacka på ytterligare en cylinder.
Väl hemma hade knackandet avtagit rejält, men inte helt.
Lite märkligt, hängande spridare brukar inte bli bättre undan för undan, utan det försvinner tvärt.
Nu har jag kört runt hemma på byn i en vecka, och detta lätta knack ger sig inte.
Man börjar bli fundersam om det verkligen är ett spridarknack man hör.
Knacket tilltar vid varm motor.
Hur går man vidare med detta?