Kära ELFA lagerför mycket däribland sortimentskåp från Raaco.
I sin lansering av dessa sortimentskåp har dom en mängd bilder.
Vi som är vana vid att handla från ELFA (och andra) vet att bilderna inte alltid stämmer överens med verkligheten.
Jag tycker det är helt okej när det till exempel gäller sånt som logikkretsar, det finns ingen anledning att ha flera hundra bilder på logikkretsar bara för att de ska stämma med typnumret, de ser ju liksom likadana ut ändå.
Men i mitt fall tycker jag ELFA har gjort en ganska grov tabbe, bilden på sortimentskåpet stämmer till att börja med inte (artikelnumret har 24 askar medans skåpet på bilden har 30 askar) samtidigt som Raaco kanske har maximalt 25 modeller...
Hur jobbigt är det då på en skala att fota rätt bild om antalet modeller bara är 25?
Men detta är faktiskt inte det värsta, det värsta tycker jag är att den bilden ELFA har på produkten lagerför dom inte alls.
Jag tycker det är direkt komiskt.
Om det inte hade stämt hade jag inte sagt så mycket men när den inte ens finns i lager, då blir man minst sagt fundersam.
MVH/Roger
PS
Det är en sån fixering vid bilder idag, vore mycket bättre om man radade upp artiklarna med kärnfulla data i en tabell varvid man kan klicka på en liten länk om man dessutom vill se artikeln, varför vill man se hur artikeln ser ut redan från början när det samtidigt tar en massa plats?!
Det kunde finnas lite mer relevant information direkt i sökningen, att ladda hem tio datablad för att sortera ut vilken som tål xx volt.
Sist sökte jag på blindpaneler för 19", bilden visar på 6 st paneler, OK 3 olika höjder men det var även mörka paneler, var det något som skulle sitta bakom eller.
Ingen lösning på webben men i en gammal katalog så fanns det även i svart utförande dvs hälften av informationen i bilden var falsk titta på https://www.elfa.se/sv/19-tums-frontpan ... p/15222807
Nåja ska trots allt lägga en order tillELFA på måndag på 11 rader.
Jag tycker det är tråkigt att dom slutat med artikelnummer-register.
Det var så käckt att liksom sitta i soffan utan dator och bara i lugn och ro slå på produkterna man köpt eller fått tips om samtidigt som man mycket lättare ser hela produktdjupet och inte minst, relaterade produkter.
Nej, att inte ha nåt artikelnummer-register i den senaste katalogen är helt klart en miss.
Nu har jag beställt en hel del från elfa i jobbet på sistonde, och det har fungerat VÄLDIGT bra.
Flera gånger har jag beställt runt eftermiddagsfikat (14-15.00 nångång) och likförbannat så har dom ringt från receptionen innan lunch nästa dag om att jag har fått paket, och så har prylarna funnits där.
Allt har inte funnits på lager och då har jag fått vänta lite extra, men i övrigt har allt fungerat suveränt smidigt, precis som förr.
Nu beställde jag precis och skrev i "meddelande till leverantör" att dom skulle slänga med ett par kataloger, återstår att se om dom löser det när det saknades artnummer och det stod i kommentarsfältet.