Containerinköp inkl. transport, hantering för att få den på plats, grundläggning, uppfräschad, inredd och klar komplett med el, värme och möblerad gick lös på 12,000:-

Oscilloscopet är ett dubbelstråleoscilloscop räddat från Eriksson i Katrineholm när dom rensade ur för att lägga ner första avdelningen och, ja, det är antikt och rörbestyckat och funkar alldeles förträffligt bra.rogerk8 skrev:Underbara bilder teknikern, mycket roligt att se!
Container, du verkar lika galen som Åsa-Nisse
Men en sak i ditt mysiga labb fångade speciellt min uppmärksamhet, ditt gamla hederliga oscilloskop!
Vad är det för nåt?
Är det rörbestyckat?
MVH/Roger
Jugge skrev:Nu blir jag bedrövad. Hur kan man använda ordet idioti.![]()
Nej det var dom inte, dom bara kopierade vad andra gjort, precis som vanligt, dom har i princip aldrig varit först med någoning. Däremot lyckades dom skapa en hype och sälja ganska många telefoner, apple är i allmänhet bra på att knycka andras ideer, förpacka det lättilgängligt och sedan samla på sej tillräckligt fanatiska människor som betalar deras överpriser.rogerk8 skrev:Det är tydligen känsligt det där i vissa kretsar dvs att ifånen inte står så högt i kurs, amatör som jag är på smartphone-området så förstår jag det inte alls för säga vad man vill, Apple var banbrytande på området.
Var det jag ? typ "Visa mej din iphone och jag ska visa dej mitt förakt" ?Men när vi hade signaturer här inne så hade en person en signatur som jag trodde gällde samtliga smartphones medans signaturen tydligen bara gällde iPhone, tyvärr kommer jag inte ihåg den men den var mycket nedlåtande och rolig![]()
Precis den var det, asbra (om man byter ut iPhone mot smartphone, dvs)Glenn skrev:Nej det var dom inte, dom bara kopierade vad andra gjort, precis som vanligt, dom har i princip aldrig varit först med någoning. Däremot lyckades dom skapa en hype och sälja ganska många telefoner, apple är i allmänhet bra på att knycka andras ideer, förpacka det lättilgängligt och sedan samla på sej tillräckligt fanatiska människor som betalar deras överpriser.rogerk8 skrev:Det är tydligen känsligt det där i vissa kretsar dvs att ifånen inte står så högt i kurs, amatör som jag är på smartphone-området så förstår jag det inte alls för säga vad man vill, Apple var banbrytande på området.
Var det jag ? typ "Visa mej din iphone och jag ska visa dej mitt förakt" ?Men när vi hade signaturer här inne så hade en person en signatur som jag trodde gällde samtliga smartphones medans signaturen tydligen bara gällde iPhone, tyvärr kommer jag inte ihåg den men den var mycket nedlåtande och rolig![]()
![]()