Men jag vill ha en elcykel då, inte för att slippa trampa, utan för att kunna få lite extra fart om man har brått, eller för att få bra knuff uppför ett par branta backar jag har på vägen.
Men, köpa en komplett elcykel vet jag inte. Dels för att det är kul att bygga själv, men jag får för mig om att en billig elcykel är just billig. Racklig och glapp.
Så jag har kikat lite på rull.se och hittat kit som verkar helt ok att bygga med.
Med eftersom jag aldrig testat en elcykel så har jag ingen aning om hur mycket effekt jag vill ha. Lagliga aspekten åsido.
Det finns 250W till 1000W. Jag tänker att jag i princip alltid kommer att trampa och hjälpa till, men den borde klara att gå för egen maskin i branta backar.
Batteripack, det kostar visst en del det med. Och enligt rull.se så ska ett 36V 10Ah räcka för 40km. Då tänker ju jag direkt att om jag köper ett par 18V 4Ah till mina skruvdragare så har jag ju laddare redan, och ett par extra batterier om det behövs. Nackdelen är att man måste ta loss och ladda dom en och en. Med ett köpe-paket får man ju laddare och allt..
Sen har jag hittat en cykel på en loppis jag vill demontera helt och helrenovera. Nästan enbart för den är så frän och det står gripen på den. Gillar ju SAAB, så därför.

Men framgaffeln ser ju inte otroligt stark ut förstås..
Det finns ju en del elcykelproffs här. Vad säger ni? Är jag helt fel ute?