Trådlös laddning
- FormerMazda
Trådlös laddning
Ny mobil på gång, en Samsung S7. Denna har ju inbyggd trådlös laddning, om man har en laddplatta såklart.
Så jag söker lite för att få koll på prisläget, och när jag läser recensionerna på elgiganten så börjar jag undra om jag missat nåt eller om de som skriver recensionerna missuppfattat nåt. Men en räckvidd på ett par meter!? Det kan väl ändå inte stämma?
http://www.elgiganten.se/product/mobil- ... dare-svart
Så jag söker lite för att få koll på prisläget, och när jag läser recensionerna på elgiganten så börjar jag undra om jag missat nåt eller om de som skriver recensionerna missuppfattat nåt. Men en räckvidd på ett par meter!? Det kan väl ändå inte stämma?
http://www.elgiganten.se/product/mobil- ... dare-svart
-
Re: Trådlös laddning
Den måste ligga på och på ett visst håll.
Jag rekomenderar en stående istället. För den liggande är bara jobbig om man råkar rotera eller lägga den fel.
Den stående är bättre
Jag rekomenderar en stående istället. För den liggande är bara jobbig om man råkar rotera eller lägga den fel.
Den stående är bättre
- FormerMazda
Tackar för tips och input i ärendet. 
Länk till nån du rekommenderar?
Men också för att återgå. Vad får en del att skriva att de har ett par meters räckvidd?

Länk till nån du rekommenderar?
Men också för att återgå. Vad får en del att skriva att de har ett par meters räckvidd?
-
Fråga mig inte om räckvidden och varför dom skriver så. Jag har både liggande och stående och det är några centimeter bara.
https://www.teknikdelar.se/mobiltillbeh ... oCFmPw_wcB
Den typen tycker jag funkar bättre än den som ligger ner. För jag har bara haft strul med den liggandes. dvs den ska ligga precis rätt
https://www.teknikdelar.se/mobiltillbeh ... oCFmPw_wcB
Den typen tycker jag funkar bättre än den som ligger ner. För jag har bara haft strul med den liggandes. dvs den ska ligga precis rätt

- 13th.Marine
- EF Sponsor
Troligtvis försöker de bara lura folk.
Räckvidden på Qi är inte många millimeter, det är en konstruktion liknande den i eltandborstar.
Räckvidden på Qi är inte många millimeter, det är en konstruktion liknande den i eltandborstar.
- FormerMazda
Kan det finnas nån bärvåg som inte bär energi förstås, men som får telefonen att tro att den laddas?
Det tillförs 10W om jag fattat rätt. Men vad som blir kvar och laddar telefonen vet jag inte. Inte mycket.
Men på kontoret är det perfekt att slippa sladden.
Det tillförs 10W om jag fattat rätt. Men vad som blir kvar och laddar telefonen vet jag inte. Inte mycket.
Men på kontoret är det perfekt att slippa sladden.
Det är säkert sladden till laddplattan som är 1 m.... Reklamfolket vet att använda egenskaperna på missvisande sätt:)
-
Den laddar inte lika snabbt som en sladdburen snabbladdare men den laddar min S6 snabbare än en laddare som inte är en snabbladdare.
Dvs någonstans mitt emellan.
Tittar man tiden den laddar på (Enligt telefonen) Så går det inte så sakta och borde finnas folk som faktistk har mätt upp detta skulle jag tro.
Dvs någonstans mitt emellan.
Tittar man tiden den laddar på (Enligt telefonen) Så går det inte så sakta och borde finnas folk som faktistk har mätt upp detta skulle jag tro.
Kunderna då..Nerre skrev:Det är säkert sladden till laddplattan som är 1 m.... Reklamfolket vet att använda egenskaperna på missvisande sätt:)
..Eller denna..★★★★★ 5 av 5 stjärnor. · för ett år sen
fantastisk
nu kan man ju ladda mobilen var som hälst när man vill. man kan ju hålla och gå runt med den medans den laddar ju cool
✔ Ja, Jag rekommenderar den här produkten.
Dom känns förvisso inte seriösa.★★★★★ 5 av 5 stjärnor. · för ett år sen
Utmärkt produkt, men...
Man borde se över räckvidden, för går jag till stallet (35m) så laddas inte mobilen längre. Men på ett par meters håll så funkar det kanonbra! Gillar designen, frän!
✔ Ja, Jag rekommenderar den här produkten.