Tänk också på att prisjakts omdömmen är oftast de negativa som kommer först. Men ja det finns helt klart buggar där med. Mycket pga av att Zwave är så förstört och att man inte satt ner foten och sett till att få till en standard som alla sedan följer.
Alla enheter funkar olika och ska sättas upp olika. De flesta negativa kommentarerna på HC2 ska dock fungera nu (När jag köpte just HC2an i somras så kollade jag också igenom de flesta och sedan dubbelkolla för att se om det var problem ännu)
Det uppdateras ändå lite på HC2 men jag har också valt att köra beta versionen nu. Löste några problem jag hade med några andra sensorer som inte var fibaros egna
Ja tyvär är Zwave som sådant inte moget för något större (Enligt mig). Det finns andra system och oftast är dom hemma knåpade och dyra. Men det finns en hel del öppna programvaror som har stöd för de flesta grejerna så länge du har hårdvaran för dem också.
Det viktiga oavsett system ännu är att dubbel och trippelkolla att enheten störs av huvudenheten och programvaran man har... För nog fan lyckas man annars köpa en enhet som inte stödjs eller som bara funkar delvis